Râmnicu Vâlcea Week cere de urgență CNAIR lărgirea la 4 benzi, pe sectorul Boița – Râul Vadului, pentru a preveni o nenorcire

Construirea primei secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești, alături de lărgirea DN7 între Boița și Tălmaciu va duce la situația în care traficul auto de pe patru benzi de circulație se va înghesui pe una singură. La intrarea în Boița, spre Vâlcea. Un dezatru.

În acest moment, în zona Boița sunt în curs de derulare două mari șantiere de infrastructură rutieră. Primul șantier deschis este cel pentru construirea primei secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești, cea dintre Șelimbăr și Boița, care are termen de finalizare primăvara anului 2023, dar care – potrivit estimărilor optimiste – ar putea fi deschisă circulației până la finele anului viitor.

Al doilea șantier deschis este cel pentru lărgirea DN7 de la două la patru benzi de circulație, pe porțiunea de 2,3 km cuprinsă între Tălmaciu și Boița. Termenul de finalizare este 30 septembrie 2021.

Elementul comun al celor două șantiere va fi un sens giratoriu care urmează să fie amenajat în cadrul lucrărilor de construire a autostrăzii. Această girație este proiectată la intrarea în Boița (dinspre Sibiu), iar aici se vor învârti atât mașinile care vin de pe Valea Oltului, cât și cele care vin dinspre Sibiu. Iar dinspre Sibiu, mașinile vor veni pe patru benzi: cele două ale autostrăzii și, respectiv, cele două ale viitorului DN7 lărgit. ”Practic, dinspre Sibiu vor veni mașini pe patru benzi de circulație, care de la Boița încolo se vor înghesui pe o singură bandă. Iar înainte de intrarea în acest sens giratoriu, atât pe autostradă, cât și pe DN7 este de așteptat să se formeze coloane serioase”.

În această zonă urmează amenajarea unui sens giratoriu care va prelua atât traficul de pe autostradă, cât și cel de pe DN7

Râmnicu Vâlcea Week cere  Companiei Naționale de AdminiTrare a Infrastructurii Rutiere să explice dacă există soluții pentru a reduce preconizatele ambuteiaje care urmează să se formeze înaintea viitorului sens giratoriul de la intrarea în Boița, pe direcția de deplasare Sibiu – Râmnicu Vâlcea. Pentru că anul 2022 va fi un dezastru!

Răspunsul Companiei vorbește și de un viitor Centru de întreținere și coordonare al autostrăzii, dar nu dă lămuriri clare dacă există soluții pentru reducerea eventualelor ambuteiaje.

”Nodul de la Boița se încadrează în Secțiunea 1 ce aparține de autostrada Sibiu – Pitești ce va fi dată în exploatare conform contractului de proiectare și execuție semnat între CNAIR și firma PORR Construct SRL în data de 28.05.2023.

Prin acest nod se va descarca/încărca cea mai mare parte din traficul de pe rețeaua Râmnicu Vâlcea / Pitești – Sibiu / Deva, astfel pentru acest nod a fost proiectată o descărcare temporară pe DN7.

Acest element proiectat pentru DN7, dupa finalizarea construcției Secțiunii 1 și până la finalizarea construcției secțiunii 2 (Autostrada Sibiu – Pitești), se va realiza printr-o bretea cu 2 benzi de circulație, în lungime de 1130,00 m.

În configurația propusă pe Secțiunea 1, Centrul de Întreținere și Coordonare amplasat adiacent pe DN7 va fi funcțional în perioada de exploatare până la finalizarea construcției Secțiunii 2.

Pentru a se asigura conexiunea Centrului de Întreținere și Coordonare pe Secțiunea 2 se vor proiecta în cadrul acestei secțiuni 2 bretele de acces la autostradă și dinspre autostradă spre DN7. Astfel, Centrul de Întreținere și Coordonare va fi operabil pe ambele secțiuni. Breteaua provizorie se desprinde din sectorul de autostradă și trece pe sub viaductul autostrăzii și se racordează în DN7 printr-un sens giratoriu cu Rext=45.00 m, având o cale inelară cu două benzi de circulație în interiorul girației”, este răspunsul complet transmis de CNAIR la solicitarea gazetei sibiene Turnul Sfatului.

Cât privește secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești, cea care ar urma să continue de la Boița până la Cornetu (județul Vâlcea), aceasta nu are, deocamdată, nici proiectant și constructor angajați. La finele lunii trecute, CNAIR a anunțat că șase constructori s-au calificat pentru a depune oferte pentru proiectarea și execuția tronsonului de peste 31 de km lungime, al căror termen de finalizare ar urma să fie de mai bine de șase ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *