Oficial: Autostrada Sibiu-Piteşti, pe locul I ca prioritate în actul trimis la Bruxelles
“Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor – documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele – a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. Autostrada Sibiu – Pitesti este, in sfarsit, pusa in capul listei de proeicte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017. Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene – buget – imprumuturi externe, inclusiv Comarnic – Brasov, desi „formal” este trecut ca PPP. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt – Iasi – Ungheni si Bacau – Pascani, precum si prin drumul expres Bacau – Buzau – Ploiesti” (Hotnews)
E oficial, lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti vor începe în 2017, fiind considerat tronson prioritar pe locul 1, în strategia trimisă azi la Bruxelles. În acest sens, sperăm că se va judeca cu celeritate contestaţia la studiul de fezabilitate şi în cel mai scurt timp vom intra în linie dreaptă privind execuţia.
Costul tronsonului se ridică la 1,67 miliarde euro, are o lungime de 116 km şi un punctaj maxim în planul trimis la Bruxelles.
Din păcate varianta care va lega Râmnicu Vâlcea de această autostradă, în lungime de 22 de km se află abia pe locul 12.
Celelalte năzdrăvănii pe care le visa Şova Sibiu- Braşov şi Comarnic – Braşov apar pe locul 3 şi 4 ca priorităţi şi pe etape.
Tot în strategia de dezvoltare trimisă de Ministerul Transporturilor la Bruxelles, varianta finală, mai sunt câteva drumuri care trec prin judeţul Vâlcea, cu prioritate pentru finanţare din fonduri europene şi guvernamentale.
Acestea ar fi: drumul transregio Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţa în lungime de 101 km şi un cost de 67 milioane euro şi situat pe locul 3 ca prioritate.
Al doilea drum transregio situat însă pe locul 9 ca prioritate este Corabia – Râmnicu Vâlcea, în valoare de 76 milioane de euro şi care are o lungime de 152 de km
Pe locul 22 ca prioritate se află drumul transregio Drobeta Turnu Severin – Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea, cu o lungime de 185 de kilometri şi un cost de aproximativ 100 de milioane de euro.
Astfel, am putea spune că în noua strategie depusă azi pe masa Comisiei Europene, privind trasnporturile, Râmnicu Vâlcea este un caz fericit, apârând în nu mai puţin de cinci proiecte de transport.
Rămâne ca şi autorităţile locale din judeţ să ia harta în mână şi să vadă care este potenţialul zonelor traversate de aceste drumuri.
Mihai IONESCU