Marian Lazăr: Ministrul Grindeanu a abandonat drumul de legătură A1 – Râmnicu Vâlcea
”În condițiile în care minustrul USR, Cătălin Drulă îi lasase pe masă reabilitarea DN 73 C între Blidari și Tigveni, ministrul Grindeanu nu avut timp în trei ani să scoată la licitație acest proiect, abandonând efectiv Râmnicu Vâlcea de o legătură civilizată cu autostrada.
Foarte grav este că în anii următori, loturile 5 și 4 se vor finaliza și actualul drum nemodernizat care se prezintă într-o situație dezastruoasă DN 73C va prelua multă vreme tita traficul spre și dinspre Sibiu. Ceea ce va produce grave probleme în traficul rutier din comunele din Argeș și Vâlcea.
Facem un apel atât la cabinetul ministrului Grindeanu cât și la conducerile Consiliilor Județean Argeș și Vâlcea, social-democrate ca și ministrul să solicite de urgență reabilitarea Drumului Național 73 C, măcar pe sectorul Blidari – Curtea de Argeș”, spune deputatul Marian Lazăr.
Autostrada Sibiu Pitești va avea cel mai apropiat nod de Râmnicu Vâlcea, în nordul comunei Tigveni (vezi Foto). Fix pe Drumul Județean 678 A. De la acel nod și până la Râmnicu Vâlcea sunt 27 de km (pe DJ 678 A, 2 km, pe DN 73C 17 km și pe DN7 8 km) mergând doar pe drumuri cu 2 benzi, una pe sens. traversând 5 comune populate – Tigveni, Ciofrângeni, Poenari, Golești, Budești, o zonă cu alunecări de teren masivă (Piatra) în comuna Poenari.
Altfel spus, pe acest sector de drum de 27 km, legătura cu Râmnicu Vâlcea se va face în minim 30-35 de minute, acum! Dar dacă punem traficul de 40.000 de mașini pe zi, atunci, va fi un dezastru. Pentru că, minim 4 ani, loturile 2 și 3 nu vor fi gata iar tot traficul greu se va descărca pe acest sector de drum care trece prin 5 comune, pe doar o singură bandă pe sens.
Până la această oră, nu avem nicio informație de la Ministerul Transporturilor privind reabilitarea, modernizarea, extinderea acestui sector de drum. În condițiile în care se spunea că în vară, va fi scos la licitație. Suntem în septembrie. Licitația durează minim 3 luni, dacă sunt contestații, nu mai spunem. Proiectul tehnic durează minim un an. Execuția cel puțin 2, la ce prevede Studiu de Feazabilitate. Adică dacă azi, s-ar lansa licitația cel mai devreme în 2027 s-ar circula pe acest sector de drum modernizat. Numai că azi nu se lansează nicio licitație și tare mi-e teamă că nici în 2028 nu vom circula pe un drum modernizat.
Numai că sunt șanse ca la finalul lui 2025, lotul 5 să fie gata, până la Curtea de Argeș iar la început de 2026, lotul 4 să fie gata. Deci, doi – treu ani de catastrofă rutieră, având în vedere că nu vom avea altă variantă pentru ce este acum.