La Racovița se fac măsurătorile terenurilor, privind exproprierile Lotului 3 al Autostrăzii Pitești-Sibiu

Pe teritoriul comunei Racovița se lucrează în plin la măsurătorile privind proprietățile cetățenilor în vederea exproprierii. Primăria este implicată în efectuarea și depistarea exactă a proprietăților, pe unde are traseul autostrada Pitești-Sibiu, numai că, potrivit primarului Narcis Iliescu ”totul este o nebuloasă, nu se cunosc exact delimitările proprietăților. La registrul agricol este una, iar la măsurătoarea în teren, este alta.”

Edilul a relatat că numărul proprietarilor care sunt afectați de exproprieri se ridică, deocamdată, la circa 100, dar trebuie stabiliți clar, proprietarii celor 60 de metri lățime pe distanța care o va străbate autostrada, pe teritoriul comunei Racovița.

”Multe terenuri sunt date în chirie de către oameni companiei Hidroelectrica, numai că , acum, oamenii nu mai știu exact ce suprafețe au, iar noi ne-am adresat conducerii companiei respective pentru că aceștia au documentațiile privind suprafețele de terenuri care urmează a fi expropriate.”, a declarat Narcis Iliescu.

Edilul a adăugat faptul că, după definitivarea măsurătorilor va urma declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Sibiu Piteşti”

 

Primul tunel montan de autostradă din România va fi construit pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu. Cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu au fost scoși la licitație de anul trecut pentru o valoare cuprinsă între 1,1 și 1,2 mld de euro, cea mai mare licitație ca valoare lansată vreodată de CNAIR. Contractul, cu o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni și maxim 77 de luni, prevede realizarea dublului tunel de 1,7 km de la Poiana, a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.

Cele 2 noduri rutiere sunt la  Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M și al doilea la Văleni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A).

Lotul 3 de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje. La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

Traseul autostrăzii Sibiu – Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cometu și Tigveni și este cuprins în urmă rekilometrării între km 44+500- km 81+900 (km 39+578.51 – km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km.

Traseul acestei secțiuni începe în zona nodului Cornetu, la km 44+500. Nodul rutier Cornetu este un nod rutier tip trompetă simplă și face legătură cu DN 7 prin intermediul lui DJ 703M (Curtea de Argeș -Cornetu).

Traseul autostrăzii între km 45+000 și 52+500 se desfășoară în lungul văii Băiașul fiind poziționată în general pe partea stânga a acestuia.

Pentru a evita «Centrul Renașterea Loviștei », între km 46+652 și 48+475, traseul a fost reproiectat, prin introducerea unei curbe cu rază de 5000 m, curbă ce asigura o viteză de proiectare de 120 km/h.

Între km 48+500 și 50+500 traseul străbate o zona foarte sinuoasă a văii Băiașul, traversând de mai multe ori atât Băiașul cât și DJ 703M prin intermediul unor structuri.

Autostrada ocolește prin sud  Băiașul și prin vest satul Pripoare (Perișani), traversează satul Surdoiu (Perișani), după care se apropie de DN 7D, la sud de satul Poiana (Perișani).

În zona km 60+921 traseul autostrăzii traversează dealul Frăsinet prin intermediul unui tunel cu o lungime de aprox. 1,70 km, evitându-se astfel zona cu alunecări active de pe partea dreapta a văii Poienii.

Claudia POPA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *