Geografia ne ajută dar nu ne bagă și în traistă! Se impune de urgență realizarea drumurilor Tigveni – Râmnicu Vâlcea și Găneasa-Drăgășani
Geografia județului Vâlcea așează cele două municipii ale județului la o aruncătură de băț de cele două importante culoare rutiere, A1 Nădlac – București și DX 12, ”Autostrada Ford”, cum mai este ea cunoscută.
Vorbim de cei doi poli urbani ai Vâlcii care pot fi rapid conectați la cele două culoare, asta dacă se face un lobby susținut pentru definitivarea studiile premergătoare Drumului Expres Tigveni – Găneasa. Studii care, cel puțin cele de prefezabilitate, trebuia să fie terminate luna asta, dar nu știm nimic despre ele. CNAIR tace.
Din acest proiect de aproximativ 100 de km, de departe capetele sunt vitale: Tigveni – Râmnicu Vâlcea aproximativa 15 km și Drăgășani – Găneasa, aproximativ 20 de km. În ultimul caz, cu atât mai mult cu cât aici funcționează deja două mari companii din industria automotive: Magnetto și Kosgunoz, ambele lucrând deja pentru cele două mari fabrici auto de la Piteșți și Craiova.
Legarea celor două municipii devine vitală în acest sens și trebuie de urgență grăbite studiile de fezabilitate, cu prioritate pe cele două capete, astfel încât proiectarea și execuția să înceapă în cel puțin un an. Nu spunem că nu e important întreg sectorul de drum inclusiv Râmnicu Vâlcea – Drăgășani, dar ordinea execuției trebuie să înceapă cum am spus, cu capetele.
În prezent există două drumuri naționale DN 73C, respectiv DN 64 care leagă municipiile de cele două autostrăzi dar nu sunt făcute pentru un astfel de trafic.
Din punctul nostru de vedere, politicienii vâlceni, Consiliul Județean, primăriile celor două municipii trebuie să se implice masiv în a pune presiune pe CNAIR și Ministerul Transporturilor, astfel încât să vedem cât mai realizabile cu putință, cele două tronsoane de drum.