Avem șanse să circulăm de la Bascov la Curtea de Argeș pe A1, în acest an?
Asociația Pro Infrastructura anunță faptul că lucrările pe autostrada A1 Sibiu – Pitești avansează în zona Argeș-Tigveni, iar până la finalul anului 2026 este posibil să fie deschis traficul prin primul tunel forat de pe o autostradă românească. De asemenea, pe tronsonul dintre Pitești și Curtea de Argeș există șansa să putem circula în decembrie 2024.
„A1 Curtea de Argeș-Tigveni, peisaje frumoase și speranțe pentru 2026. Mini-secțiunea de 9,861 km din A1 Sibiu-Pitești avansează bine și avem încă șanse să circulăm prin primul tunel forat de pe o autostradă românească în decembrie 2026.
Am filmat inclusiv în interiorul tunelului Curtea de Argeș, lung de 1,35 km. Progresul până acum este foarte bun: săpătura a ajuns puțin dincolo de prima galerie de legătură între cele două căi. Sunt trei astfel de treceri folosite în caz de urgență, două pietonale spre capete și între ele una mare în care încap și vehiculele.
Din păcate, așa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zonă cu mult nisip, unul din cele mai dificile tipuri de teren în care poți construi ceva, mai ales un tunel.
Și nici pe restul lotului lucrările nu sunt de lepădat: viaducte multe, lungi și adânci, consolidări serioase de făcut pe mulți versanți cu risc de alunecare. Un mic munte de muncă.
Contractul a fost semnat cu Porr în 15.11.2021, are ordin de începere emis în 01.03.2022 și prevede 16 luni de proiectare plus alte 44 de execuție.
Așadar, finalizare în martie 2027 însă stadiul fizic estimăm că a depășit 27-28% și termenul de inaugurare țintit de cei de la Porr, decembrie 2026, puțin înaintea celui contractual, este în continuare fezabil în ciuda lucrărilor grele”, a postat Pro Infrastructura pe pagina de facebook.
Avem șanse 50/50 să circulăm pe A1 între Pitești și Curtea de Argeș în decembrie 2024”
Asociația Pro Infrastructura anunță faptul că pe tronsonul dintre Pitești și Curtea de Argeș există șansa să putem circula în decembrie 2024.
„Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș, în continuare în cărți pentru 2024.
Pe cei 30,35 kilometri italienii de la WeBuild sunt mult devansați și avem șanse bune să circulăm, măcar parțial între nodurile Pitești/Bascov și Mănicești/Vâlcele, în decembrie 2024, cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025.
La terasamente nu avem nicio emoție pentru finalul acestui an: pe cea mai mare parte a lotului avem balast stabilizat și chiar primul strat de asfalt, doar mici zone fiind mai în urmă.
Însă la structuri e altă poveste. Inaugurarea anticipată în decembrie 2024 stă în câteva poduri critice de pe tronson, în special cele cu deschideri pe tablier metalic, cum ar fi cel peste canalul Argeș de lângă Merișani, în sudul Lacului Vâlcele.
O altă problemă majoră este și atitudinea oficialilor CNAIR față de WeBuild în legătură cu problemele de execuție de pe contractul podului suspendat de la Brăila.
Nu ne imaginăm că italienii vor avea chef să ne facă vreun favor când sunt la cuțite cu șefii din Transporturi, chiar dacă vor dori să-și strângă cât mai repede jucăriile și să se mute în apropiere pe Secțiunea 3, acolo unde au de tras minim 45 de luni, contractual, realist-optimist vreo 5-6 ani.
Una peste alta, așa cum am spus și în ianuarie în previziunile noastre rutiere din acest an, avem șanse 50/50 să circulăm pe A1 între Pitești și Curtea de Argeș în decembrie 2024. Cu siguranță balanța va înclina într-o parte sau alta în următoarele 3-4 luni. N-ar strica dacă responsabilii CNAIR ar lansa urgent licitația de lucrări pe DN73C astfel încât să scoatem traficul de tranzit de pe DN7 și din localitățile înșirate între Pitești și Râmnicu Vâlcea.”, a anunțat Pro Infrastructura.