O mică metropolă lângă Râmnic (Budești, Golești, Milcoiu, Nicolae Bălcescu) atinge 13,7 mlioane lei, cu 47% mai mult decât anul trecut
Acest grup de localități este unul bine articulat, așezat pe drumurile Bucureștiului și care deja se conturează ca o inimă economică, centrată pe axa lui DN 7 sau în vecinătate și ulterior aproape de viitoarea Autostradă Sibiu – Pitești. Pentru că, se știe, orice localitate care se află la 50 km de o șosea de mare viteză are un avantaj. Este blocul economic centrat în Budești dar care funcționează. Mai mult, pe viitor se anunță și un drum expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea, care va traversa cel puțin două dintre aceste localități.
Nicolae Bălcescu, pas cu pas se reabilitează infrastructura de drumuri din localitate
Este localitatea care întinde Valea Topologului pe mai bine de 15 km, așezată superb, într-o zonă plină de istorie, care pleacă din timpurile pașoptiste. Azi, o localitatea care speră într-un viitor economic bun.
Cu aproape 1,3 milioane lei venituri proprii =, populație de 3.200 de locuitori, administrația Moșteanu spune că strategia comunei se bazează pe axele ”rezidenția, turism și mică industrie”, toate cele trei aspecte fiind de luat în seamă și se bazează pe potențialul zonei.
”Ca orice comună aflată în arealul metropolitan, beneficiem de o infuzie de populație, nu la fel de mare ca în Budești sau Mihășeti dar există o reîntoarcere acasă, avem cumpărări de case, lucrul de acasă este un avantaj pentru familii tinere. Aici au condiții și natura, distanțele spre București, Pitești și Râmnicu Vâlcea sunt avantaje de luat în seamă. Turismul este concentrat pe partea de patrimoniu, vorbim ce conacul Bâlcescu recent reabilitat și pe creșterea unui interes agro-turistic, comuna noastră are un indice bun în acest sens. Și nu în ultimul rând, există terenuri care pot absorbi și pot genera zone industriale. Orice investitor este bine primit, atât în domeniul industriei cât și în agro-zootehnie”, spune primarul Landor Moșteanu.
Pentru a moderniza infrastructura și pentru a avea potențial în atragerea investitorilor, autoritățile locale din comuna Nicolae Bălcescu au intocmit multe proiecte pentru a accesa fonduri atât guvernamentale, cât și europene.
Probleamă cu care se confruntă administrația este deficitul la nivel de drumuri modernizate. Moșteanu a reușit în ultima perioadă să investească în reabilitarea a nu mai puțin de 11 km. Pe mai multe componente: 3,2 km cu fonduri europene prin AFIR, proiect depus la 1 ianuarie, 6,3 km pe Anghel Saligny (DC 34 Rotărăști-Ginerica-limita jud. Argeș; DC 31A Predești(Annabella)-Valea Viei(Bazin Apă); DC 32B Șerbăneasa-Dosu Râului(Radoiești); DC 34A Mângureni(Balastiera)-Corbii din Vale(DC 34)) și 1,2 km pe buget local. Dacă luăm în calcul și cei 3,8 km pe CNI, deja aproape de finalizare, atunci numărul km de drumuri aflate în curs de modernizare este unul rezonabil dar insfucient pentru a putea afirma că avem o localitate cu toată trama stradală reabilitată.
Un alt proiect care va demara în viitorul apropiat este rețeaua de gaze naturale, lucrarea finanțată prin Anghel Saligny.
Potrivit edilului, alte proiecte care sunt în așteptare sunt ”pentru reabilitarea Căminului Cultural Gâltofani, locație pentru care nu s-a făcut absolut nimic în perioada anterioară, fiind în pericol de prăbușire și căruia îi va fi dată o viitoare destinație – proiect aflat în evaluare. la PNRR, iar la Administrația Fondului pentru Mediu avem două proiecte pentru modernizarea iluminatului public stradal.”
Milcoiu, comuna ”colonizată” de orășeni
Cu venituri proprii duble în acest an față de 410 mii lei în 2022 și o populație de 1233 de locuitori, comuna este una care a capitalizat mai multe locuințe ale orășenilor în ultima perioadă.
”Cred că avem sute de locuitori cu buletin de oraș dar care fie s-au mutat definitiv aici, lasându-și copiii la oraș, fie au cumpărat case aici, fie au cumpărat terenuri și urmează să-și construiască o locuință. Cert este că și distanța față de Râmnic, faptul că suntem pe drumul spre București, spre Pitești, e un criteriu”, spune primarul Daniel Mușat.
Daniel Mușat, primarul Comunei Milcoiu, așteaptă semnarea contractului de finanțare pentru rețeaua de gaze naturale, o investiție necesară în comună și foarte așteptată de locuitori.
Prin PNRR a început reabilitarea școlii gimnaziale și urmează sediul primăriei. Toate vor avea panouri fotovoltaice, cu pompe de căldură, anvelopate etc. Se lucrează la regularizarea părâului Valea Comencii și se continu în acest an programul de asfaltare.
Golești
Așadar, Comuna Golești a ieșit anul trecut din zona codașă a clasamentului economic al Vâlcii, apropiindu-se de 400 mii lei iar pentru 2023 se estimează deja o creștere de pe 1 milion de lei.
Apropierea de Râmnicu Vâlcea dar mai ales așezarea geografică pe două drumuri naționale majore spre București și spre Curtea de Argeș, fac din comuna Golești una unde oportunitățile de afaceri sunt crescute. Dar, nu în ultimul rând, faptul că localitatea se află la 9 km de Tigveni, nodul de pe viitoarea Autostradă Sibiu – Pitești, este clar un factor decisiv, dacă vorbim de geografia economică a Goleștiului.
În prezent s-au finalizat fondurile alocate prin Ministerul Dezvoltării, pentru rețeaua de canalizare iar Mitrache a depus pe AFM, extinderea rețelelor de apă și canal.
Totodată au demarat lucrările de asfaltare a străzii Popești Deal, aproape 2 km, din buget local plus alte fonduri, Mai intră în lista de priorități pentru reabilitarea drumuri străzile Valea Plopului și Sâmnicului.
Mitrache are proiecte depuse pentru drumuri și pentru fonduri europene, prin AFIR. De altfel, până la această oră în trei ani jumatea primarul Adrian Mitrache se poate lăuda cu 11 km de drumuri reabilitate și înființarea a 15 km de rețea de canalizare și 42 de km de apă.
Budești, localitatea cu cel mai mare PIB pe cap de locuitor din Vâlcea
100 de hectare de teren, peste 10 milioane lei, peste 6000 de locuitori, comuna cu cel mai mare PIB pe cap de locuitor din Vâlcea.
Asta înseamnă cel mai mare parc industrial din judeţul Vâlcea şi unul din cele mai mari din România. Francezi, belgieni, nemţi şi lista va continua cu noi investiţii în cel mai mare parc industrial al Vâlcii. Unele realizate de o mare companie românească.
Chiar la această oră trei companii lucrează la trei investiții noi în Parcul Industrial din Budești, localitate unde numărul locurilor de muncă a depășit 4000 iar numărul agenților economici se apropie de 300. Este un exemplu de succes și este localitatea care a luat-o pe un drum al dezvoltării, fiind printre primele 100 de comune bogate din Vâlcea.
Parcul Industrial se întinde pe malul stâng al Oltului, de la unitatea militară până în zona unui posibil viitor mini-aeroport, însemnând o suprafaţă de 102,3 hectare de teren.
Acest aspect implică autorităţile locale şi judeţene obligându-le la un uriaş plan de amenajare a zonei din punct de vedere al infrastructurii, al căilor de acces, al facilităţilor, printre care gazele naturale, al transportului de persoane, al liniilor de legătură cu Râmnicu Vâlcea şi cu restul localităţilor limitrofe…
Este o imensă provocare şi o misiune de-a dreptul curajoasă a autorităţilor locale care, printr-o campanie agresivă, trebuie să atragă tot ce se poate din punct de vedere economic şi imobilar în zonă. Şanse sunt, având în vedere cel puţin două premise – lipsa unor investiţii serioase în Vâlcea, timp de 25 de ani, dar mai ales şoseaua de mare viteză, Autostrada Sibiu-Piteşti, care va trece prin apropierea Budeştiului.
„Motorul economic şi prosperitatea vor veni de aici, din zona Parcului Industrial Budeşti. Suntem conştienţi de responsabilitatea pe care o avem, dar aici trebuie un efort coordonat, nu doar al nostru, pentru ca acest Parc Industrial să funcţioneze la capacitate maximă. Localitatea este deschisă spre orice investitor şi mai ales unul care să genereze noi locuri de muncă. Am speranţa că, în foarte scurt timp, cele două zone industriale, prin extindere, mă refer la Budeşti şi Râureni, se vor intersecta geografic”, spune Ion Vlădulescu, primarul localităţii.
La această oră se lucrează la rețeaua de gaze naturale, utilitatea extrem de necesară în procesul de producție și în atragerea de noi investitori.
Pentru al 6-lea an consecutiv, comuna de la est de Râmnicu Vâlcea, situată pe drumul Bucureștiului, încheie un an financiar de excepție, totalizând venituri proprii estimate la peste 10 milioane de lei, situând-o pe locul 3 în ierahia celor 89 de localități vâlcene.
Așadar, cu 13,78 milioane lei, în creștere cu 47% față de anul trecut când au fost 9,4 milioane de lei, blocul răsăritean al comunelor vâlcene metropolitane devine un pol considerabil în economia Vâlcii, iar comuna Budești un piviot economic.