Reabilitarea Căilor Ferate din România ne-ar integra în lumea civilizată a Europei, consideră senatorul Romulus Bulacu

Parlamentarul liberal vâlcean este cunoscut de altfel, drept un susţinător al transportului pe calea ferată, fiind direct interesat şi făcând un lobby activ pentru calea ferată Vâlcea – Vâlcele.

„În 1989, Râmnicu Vâlcea se afla la un pas de a deveni un important nod de cale ferată, atât pe ruta Bucreşti, prin tronsonul Vâlcea – Vâlcele, cât şi pe ruta Târgu Jiu, pe tronsonul Băbeni – Alunu – Tg Cărbuneşti. Ambele lucrări erau în faze avansate şi puteau fi terminate în maxim 2-3 ani. Din păcate s-a ales praful, una pur şi simplu s-a desfiinţat complet, rămânând doar de uz industrial până la Alunu iar de Vâlcea – Vâlcele, îşi amintesc unii doar în campanii electorale”, spune Romulus Bulacu.

Acesta spune că la finalul anului se va interesa ce s-a făcut cu milionul de euro alocat de Ministerul Transporturilor în anul 2017, pentru „monitorizarea căii ferate Vâlcea – Vâlcele”.

„În toată Europa de vest, civilizată, cum îi spunem, transportul public pe calea ferată este o alternativă viabilă şi eficientă. Marile capitale europene şi centrele urbane regionale au legături directe şi cu o infrastructră impecabilă care leagă toate oraşele. Transportul este unul folosit de absolut toate categoriile socio-profesionale, garniturile sunt unele moderne, curate şi este preferat de majoritatea călătorilor şi a turiştilor. Este un transport ecologic, care merge fără sincope, nu mai vorbim aici de întârzieri. La noi este exact pe dos, calea ferată a fost cenuşăreasa transportului românesc, aflată pe ultimul loc la priorităţi. Reabilităm de 15 ani şi tot nu terminăm culoarul care traversează România. Trenurile fac ore între oraşe, de la Râmnicu Vâlcea până la Bucureşti se fac 5 ore, ceea ce este absolut anormal şi total neproductiv, nimeni nu alege în acest caz trenul pe o distanţă de 2 ore cu maşina. Avem vagoane care arată ca în anii 50. România este codaşă şi la electrificare şi ponderea călătorilor care optează pentru tren este cred că la 10% din cei care preferă transportul rutier. E şi normal, având în vedere cele de mai sus, trenuri vechi, orar făcut pe burtă şi peste 24 de ore de traversat România”, spune parlamentarul vâlcean.

Acesta spune că România trebuie să investească în transportul de cale ferată şi să facă din SNCFR o companie profitabilă nu una ţinută pe pierdere.

„Noi am început să renovăm gările, adică, am început de la capăt. Nu spun că nu e bine, dar e ciudat să renovezi gări prin care nu trec trenuri şi nu sunt călători, de multe ori chiar distrugând monumente de arhitectură de acum peste 70 de ani. Repet, invesţiile şi reabiitarea căilor ferate din România ne vor integra în Europa Civilizată. Asta nu înseamnă deprioritizarea infrastructurii rutiere. Dar trebuie să asigurăm o complementarite şi o alternativă ecologică de transport pentru publicul călător”, conchide Bulacu.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *