Şuşaniul – polul de dezvoltare al sudului
Dacă până acum 10 ani se putea vorbi de un blocaj al sudului în sărăcie, într-o lume neştiută, într-un conformism social care condamna judeţul Vâlcea la un dezechilbru economic, lucrurile stau cu totul altfel în prezent.
Lungeşti, Şuşani, Făureşti, Diculeşti, Bălceşti sunt azi exemple care pot demonstra, foarte simplu şi argumentat, că, atunci când la guvernarea locală se află o o administraţie care valorifică potenţialul şi sprijină iniţiativa privată, se pot face minuni.
Unul din exemplele pozitive în această disertaţie este Şuşaniul. O localitate care a părăsit radical zona uitată a economiei, şi pasul pe care l-a făcut în ceea ce priveşte civilizaţia, modernismul şi traiectoria a ancorat în prezent Şuşaniul drept comuna-pol de dezvoltare a sudului judeţului Vâlcea.
Important nod rutier, cea mai întinsă suprafaţă agricolă, cea mai mare populaţie din zonă, o forţă calificată şi specializată, o agricultură performantă, direcţii de dezvoltare agroturistică, viticultură, pomicultură. Acestea sunt premisele Şuşaniului.
Administraţia locală lucrează la stabilirea standardelor de infrastructură.
„Am început asfaltări în 3 tranşe sau etape. Prima tranșă este în cătunul Iepurești în satul Râmești, în cătunul Amuțești din satul Șușani de Jos, în Cătunul Linia Mică din Șușanii de Sus, în cătunul Spiridonești, tot în satul Râmeşti şi încă un cătun din satul Uşurei. Următoarele două faze presupun asfaltarea a încă 17 km. Anul viitor avem în proiect DC 54 Râmești – Lungești, acesta este un proiect separat, care face parte din strategia Drumul Sudului. Alt proiect cu fonduri euroepene implică extinderea reţelei de apă şi canalizare pe 36 km. Până acum, Şusaniul are 26 km. Căminul cultural din satul Râmești intră în reabilitare, prin CNI”, spune Gheorghe Staiu, primarul din Şuşani.
Iar cel mai important proiect sau elementul care va propulsa economia comunei va fi autostrada Craiova – Piteşti, care va aduce Şuşaniul la doar 15 km de acest tronson.
AP